Vyhledat

Trikonasana & Parshvakonasana

Aktualizace: dub 10

VÝKLAD POZIC: PRVNÍ SÉRIE (Yoga Chikitsa)



Utthita Trikonasana (Trikonasana A)


Popis pozice najdete ve videu Pozice ve Stoje I.


Začínáme v Samasthitihi


Ekam

Vinyasa 1

nádech, rozkročíme se na pravou stranu paralelně s podložkou, přibližně na šířku 1 metru (záleží na proporcích těla), chodidla jsou kolmo na podložku a rozpažíme, díváme se na špičku nosu


Dve

Vinyasa 2

výdech, vytočíme pravé chodidlo paralelně s podložkou, zadní chodidlo je mírně vtočené, paty jsou na jedné přímce, obě kolena propnutá (pokud je to možné), ukloníme se do strany a pravou rukou (tři prsty - palec ukazováček, prostředníček) se chytneme pravého palce nohy, jestliže se nedokážeme chytit palce s propnutými koleny, pokrčíme přední nohu a chytneme se


nádech, vytáhneme se nahoru za rukou, dáváme ramena dolu, otevíráme hrudník, vtahujeme břicho a žebra, v ásaně se neprohýbáme v zádech, váhu dáváme do obou chodidel rovnoměrně, drishti na špičce prstů horní ruky


ÁSANA

Druhá vinyasa je zároveň samotná ásana, kde zůstaneme na pět nádechů a výdechů


Trini

Vinyasa 3

nádech, zvedneme se a rozpažíme, chodidla kolmo na podložku, díváme se na špičku nosu


Catvari

Vinyasa 4

výdech, vytočíme levé chodidlo paralelně s podložkou, zadní chodidlo je mírně vtočené, paty jsou na jedné přímce, obě kolena propnutá (pokud je to možné), ukloníme se do strany a levou rukou (tři prsty - palec ukazováček, prostředníček) se chytneme levého palce nohy, jestliže se nedokážeme chytit palce s propnutými koleny, pokrčíme přední nohu a chytneme se


nádech, vytáhneme se nahoru za levou rukou, dáváme ramena dolu, otevíráme hrudník, vtahujeme břicho a žebra, v ásaně se neprohýbáme v zádech, váhu dáváme do obou chodidel rovnoměrně, drishti na špičce prstů horní ruky


ÁSANA

Čtvrtá vinyasa je zároveň samotná ásana, kde zůstaneme na pět nádechů a výdechů

Pancha

Vinyasa 5

nádech, zvedneme se a rozpažíme, chodidla kolmo na podložku, díváme se na špičku nosu



Parivritta Trikonasana (Trikonasana B)

Popis pozice najdete ve videu Pozice ve Stoje I.


Pokračujeme z předešlé pozice, kde jsme zkončili v páté vinyase pancha

Dve

Vinyasa 2

výdech, vytočíme pravé chodidlo paralelně s podložkou, zadní chodidlo je mírně vtočené, paty jsou na jedné přímce, obě kolena propnutá (pokud je to možné), dáme LEVOU dlaň vedle pravého chodidla z vnější strany, pokud můžeme položíme na zem celou dlaň, pokud to není možné stačí se dotýkat špičkami prstů


nádech, pravou ruku vztyčíme ke stropu, snažíme se otevírat hrudník, dáváme ramena dolu, vytáhneme se nahoru za rukou, neprohýbáme se v zádech, vtahujeme břicho a žebra, chceme mít pánev na ose s chodidly, v ásaně se neprohýbáme v zádech, váhu dáváme do obou chodidel rovnoměrně, drishti na špičce prstů horní ruky


ÁSANA

Druhá vinyasa je zároveň samotná ásana, kde zůstaneme na pět nádechů a výdechů


Trini

Vinyasa 3

nádech, zvedneme se a rozpažíme, chodidla kolmo na podložku, díváme se na špičku nosu

Catvari

Vinyasa 4

výdech, vytočíme levé chodidlo paralelně s podložkou, zadní chodidlo je mírně vtočené, paty jsou na jedné přímce, obě kolena propnutá (pokud je to možné), dáme PRAVOU dlaň vedle levého chodidla z vnější strany


nádech, levou ruku vztyčíme ke stropu, drishti na špičce prstů horní ruky


ÁSANA

Čtvrtá vinyasa je zároveň samotná ásana, kde zůstaneme na pět nádechů a výdechů


Pancha

Vinyasa 5

nádech, zvedneme se a rozpažíme, chodidla kolmo na podložku, díváme se na špičku nosu


výdech stoupneme si do Samasthitihi



Utthita Parshvakonasana (Parshvakonasana A)


Popis pozice najdete ve videu Pozice ve Stoje I.


Začínáme v Samasthitihi


Ekam

Vinyasa 1

nádech, rozkročíme se na pravou stranu paralelně s podložkou, rozkročení větší než v předešlé pozici, chodidla jsou kolmo na podložku a rozpažíme, díváme se na špičku nosu


Dve

Vinyasa 2

výdech, vytočíme pravé chodidlo paralelně s podložkou, zadní chodidlo je mírně vtočené, paty jsou na jedné přímce, pravý úhel v pravém koleni, koleno máme nad kotníkem, nevtáčíme koleno dovnitř nebo nevytáčíme ven, pánví jdeme dolu a zároveň hlídáme, aby se nám pánev nepropadávala k podlaze, ideálně je stehno pravé nohy paralelně s podlahou, zadní noha propnutá, položíme pravou dlaň vedle chodidla zvenku, kdo nedosáhne celou dlaní na zem dotýká se špičky prstů

nádech, levou ruku dáme nad hlavu, tlačíme do zadního chodidla, díváme se na dlaň zespoda

ÁSANA

Druhá vinyasa je samotná ásana, kde zůstaneme na pět nádechů a výdechů


Trini

Vinyasa 3

nádech, zvedneme se a rozpažíme, chodidla kolmo na podložku, díváme se na špičku nosu


Catvari

Vinyasa 4

výdech, vytočíme levé chodidlo paralelně s podložkou, zadní chodidlo je mírně vtočené, paty jsou na jedné přímce, pravý úhel v levém koleni, koleno máme nad kotníkem, položíme levou dlaň vedle levého chodidla zvenku


nádech, pravou ruku dáme nad hlavu, tlačíme do zadního chodidla, díváme se na dlaň horní ruky


ÁSANA

Čtvrtá vinyasa je zároveň samotná ásana, kde zůstaneme na pět nádechů a výdechů


Pancha

Vinyasa 5

nádech, zvedneme se a rozpažíme, chodidla kolmo na podložku, díváme se na špičku nosu

Parivritta Parshvakonasana (Parshvakonasana B)


Popis pozice najdete ve videu Pozice ve Stoje I.


Pokračujeme z předešlé pozice, kde jsme zkončili v páté vinyase pancha


Dve

Vinyasa 2

výdech, vytočíme pravé chodidlo paralelně s podložkou, pravý úhel v pravém koleni, pánví jdeme dolu, zadní noha propnutá, položíme levou ruku za koleno a snažíme se položit dlaň na zem vedle chodidla zvenku, kdo nedosáhne celou dlaní na zem dotýká se špičky prstů, kdo nedokáže mít ruku za kolenem, dělá jednodušší variantu, kde spojí dlaně jako když se modlí


nádech, pravou ruku dáme nad hlavu, rotujeme trup, snažíme se otevírat hrudník, dáváme ramena dolu, neprohýbáme se v zádech, chceme mít pánev na ose s chodidly, tlačíme do zadního chodidla, zadní noha propnutá, drishti na pravé dlani (u jednodušší varianty kdy máme dlaně u sebe se díváme na strop)

ÁSANA

Druhá vinyasa je zároveň samotná ásana, kde zůstaneme na pět nádechů a výdechů


Trini

Vinyasa 3

nádech, zvedneme se a rozpažíme, chodidla kolmo na podložku, díváme se na špičku nosu

Catvari

Vinyasa 4

výdech, vytočíme levé chodidlo paralelně s podložkou, pravý úhel v pravém koleni, pánví jdeme dolu, zadní noha propnutá, položíme pravou ruku za koleno a snažíme se položit dlaň na zem vedle chodidla zvenku, kdo nedosáhne celou dlaní na zem dotýká se špičky prstů, kdo nedokáže mít ruku za kolenem, dělá jednodušší variantu, kde spojí dlaně jako když se modlí


nádech, levou ruku dáme nad hlavu, rotujeme trup, snažíme se otevírat hrudník, dáváme ramena dolu, neprohýbáme se v zádech, chceme mít pánev na ose s chodidly, tlačíme do zadního chodidla, zadní noha propnutá, drishti na levé dlani (u jednodušší varianty kdy máme dlaně u sebe se díváme na strop)


ÁSANA

Čtvrtá vinyasa je zároveň samotná ásana, kde zůstaneme na pět nádechů a výdechů


Pancha

Vinyasa 5

nádech, zvedneme se a rozpažíme, chodidla kolmo na podložku, díváme se na špičku nosu


výdech stoupneme si do Samasthitihi

73 zobrazení

Ashtanga Yoga Shala v tradici R. Sharath Jois and Sri K. Patthabi Jois

SHALA Prague

Trojanova 18, Praha 2

shalaprague@gmail.com

 

rezervace:

shala.rezervace@gmail.com

Bankovní spojení:

499953002/5500

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon